Relais + ovaalwissel

Voor vragen over het hybride besturingssyteem Dinamo
DTS
Beheerder
Berichten: 244
Lid geworden op: 22 aug 2017, 22:55

Re: Relais + ovaalwissel

Ongelezen bericht door DTS » 03 mar 2019, 22:07

Probeer het maar uit, dan kom je erachter. Itrain en Dinamo gaan er gewoon goed mee om mits je het goed uitvoert.

Het hierboven gegeven schema is niet correct. Zo gebruik je oer relais al twee wisselcontacten ipv één.

Je kan van te voren alle sceneries bedenken, en de bijbehorende beren bedenken.

Feit is dat als je het goed aanlsuit en instelt het gewoon probleemloos werkt. Jouw situatie is in dat opzichte verre van complex. Hier testen we wisselstraten met wel 7 opeengeschakelde relais.


Het kan overigens geen kwaad alsje het verkeerd aansluit, er gaat dan niks stuk, het werkt dan gewoon niet.
Dus gewoon doen, en ervaar wat dan leer je wat je fout doet.

Hierboven zijn al diverse goede hints gegeven en zoals aan de telefoon aangegeven: think simple


Bram
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jan 2019, 17:15

Re: Relais + ovaalwissel

Ongelezen bericht door Bram » 04 mar 2019, 09:30

Hoi Martin,
ik ga het deze week uitproberen. In mijn schema waren overigens drie relais getekend, met elk één wisselcontact. De twee linker wisselkontakten zitten in twee afzonderlijke relais. Eén relais voor iedere engelsman (ik had ze OW2 en OW5 gedoopt) en één voor de kruising. Het gaat zo werken!
Bedankt!
Bram

DTS
Beheerder
Berichten: 244
Lid geworden op: 22 aug 2017, 22:55

Re: Relais + ovaalwissel

Ongelezen bericht door DTS » 04 mar 2019, 09:52

Je hebt voor elk relais de beide wisselcontacten nodig anders kan je nooit de twee railspanningen schakelen

Plaats reactie