File: OC32 device servo met relais en Suspend functie

Vragen over de producten van
DTS
Beheerder

File: OC32 device servo met relais en Suspend functie

Ongelezen bericht door DTS » 31 aug 2017, 20:54

Speciaal voor gebruikers van de OC32 in combinatie met servo's heb ik mijn standaard sjabloon device beschikbaar gemaakt. Deze device stuurt een servo+relay aan en krijgt een suspend servo commando waardoor de aansturing uitschakelt.

De timing van het relais en de suspend zijn voor de meeste hartstukpolarisaties goed mits de midpoint en de uitslagen goed zijn vastgelegd.

Groetjes
Device Servo relais and suspend.zip
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gast

Re: File: OC32 device servo met relais en Suspend functie

Ongelezen bericht door Gast » 05 sep 2017, 21:46

Hoi Martin,

Betekent bij deze definitie dat de relay altijd 16 pinnen verder moet zitten dan de servo?
Of is het pinnummer aan te passen?

groetjes
Norbert

ronald2016

Ongelezen bericht door ronald2016 » 05 sep 2017, 21:53

Je kan in de OC32 inderdaad het aantal veranderen wat bij de pin wordt opgeteld alleen moet daar wel de juiste chip in de bank zitten.
Je kan niet pin 1 en 2 gebruiken voor servo en puntstuk.
Als je de chip in bank 1 t/m 8 hebt dan kan je de rest gebruiken voor de relais.

Ik gebruik zelf 1/16 voor de servo en standaard is het een plus 16 dus hoef ik daar niet over na te denken en gebruik ik 17 / 32 voor de puntstuk relais.

Maar het is mogelijk om ook bijvoorbeeld plus 8 te zetten.
Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw project: Brug bij oosterbeek
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

DTS
Beheerder

Ongelezen bericht door DTS » 05 sep 2017, 23:45

Klopt wat Ronald zegt. Standaard is de regel dat je de eerste twee banken (16 uitgangen) gebruikt voor servo's met een weerstandsbank en dan de laatste twee banken (de laatste 16 uitgangen) een sink driver geeft. Dan kan je opeenvolgend 16 servo's en 16 relais aansturen.

Maar als je maar 8 servo's hebt dan kan je N+16 veranderen in N+8 en dan de tweede bank (9-16) gebruiken voor de relais.

Groetjes

Norbert

Ongelezen bericht door Norbert » 07 jun 2020, 12:25

Dag Martin,

Ik heb een vraagje over deze divice-functie. Ik vervang met deze een oude functie in config. Vooral om het 'brommen' van de servo tegen te gaan. Nu zie ik bij de ene wissel dat deze na de 'suspend' netjes in 'straight' of 'thrown' blijft staan, terwijl een andere wissel bij de suspend springt naar de 'Midpoint'.

Twee vraagjes waarom ervaar ik het verschil en wat gebeurt er na die suspend-functie met de wissel?

groetjes,
Norbert

DTS
Beheerder

Ongelezen bericht door DTS » 07 jun 2020, 16:59

Als dat gebeurd dan komt dat omdat de servo mechanisch stress ervaart. Bij rust zou de servo niet kunnen bewegen tenzij het verenstaal door druk weer word bewogen.

Controleer of de verenstaal wel helemaal vrij ligt overal. Vermoedelijk niet en word deze weer terug geduwd.

Groetjes

Plaats reactie