Ja veertjes weg, de draden die eraan zitten zijn puur de 4 hartstukken van het kruis. De wissels moet je solderen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Peco e383F
Re: Peco e383F
Toch nog een vraag over het verwijderen van de veertjes. Bij de gewone wissels kon ik de veertjes gewoon uitwippen door ze met een pincet vast te nemen en wat te wrikken. Bij één van de kruiswissels sprong tegelijk het stel wisseltongen los. Bij de volgende ging het wel maar nu ben ik bij dit dure ding toch weer bezorgd. Ik heb geen reserve e383F in huis.
Kan ik niet beter het plaatje dat naast het veertje zit afnemen? Het dient zo te zien voor niets anders dan om het veertje vast te houden.

Moet ik de twee lipjes omhoogbuigen om het afdekplaatje te verwijderen?

Kan ik niet beter het plaatje dat naast het veertje zit afnemen? Het dient zo te zien voor niets anders dan om het veertje vast te houden.

Moet ik de twee lipjes omhoogbuigen om het afdekplaatje te verwijderen?

Re: Peco e383F
Yep dat heb je goed bedacht 
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Re: Peco e383F
Dank!
Martin, dan ga ik eerst de afdekplaatjes en dan de veertjes verwijderen. Vervolgens 8 draden aansolderen en dan het geheel aansluiten.
Martin, dan ga ik eerst de afdekplaatjes en dan de veertjes verwijderen. Vervolgens 8 draden aansolderen en dan het geheel aansluiten.
Re: Peco e383F
Beste Martin,
nadat ik de bretelwissel een half jaartje geleden gemonteerd heb en in orde bevonden duikt er toch een probleem op. Eén van de vier wisseltongen maakt niet goed contact met het bijbehorend puntstuk. Ik heb nu de druk van de servo op de wisseltong wat verhoogd zodat de tong beter tegen de rail wordt aangedrukt, maar ik vind dit geen mooie oplossing. Een beetje vuil tussen rail en wisseltong of vonkjes kunnen het contact weer makkelijk verslechteren.
Ik heb wel eens wat gelezen over het aansolderen van een extra draadje aan het scharnierpunt van de wisseltong. Wat denk jij hier van?
groet,
nadat ik de bretelwissel een half jaartje geleden gemonteerd heb en in orde bevonden duikt er toch een probleem op. Eén van de vier wisseltongen maakt niet goed contact met het bijbehorend puntstuk. Ik heb nu de druk van de servo op de wisseltong wat verhoogd zodat de tong beter tegen de rail wordt aangedrukt, maar ik vind dit geen mooie oplossing. Een beetje vuil tussen rail en wisseltong of vonkjes kunnen het contact weer makkelijk verslechteren.
Ik heb wel eens wat gelezen over het aansolderen van een extra draadje aan het scharnierpunt van de wisseltong. Wat denk jij hier van?
groet,
Re: Peco e383F
Hoi Bram
Ja juist daarom adviseren wij dat ook om te doen. Het niet polariseren van de wissels geeft gewoon contactproblemen op den duur. Dat valt onder de categorie "verkeerde bezuiniging"
Gewoon de wissels van de scissor polariseren net als elke wissel. De sisser heeft 4 wissels en een kruis.
Elke wissel een draad aan het hartstuk en de twee staven aan de voet.
Op de website bij Handleidibgen vind je een aansluitschema hoe de scissor aangesloten dient te worden. In totaal heb je 6 relais nodig, 4 voor de wissels en 2 voor het kruis.
Groetjes
Ja juist daarom adviseren wij dat ook om te doen. Het niet polariseren van de wissels geeft gewoon contactproblemen op den duur. Dat valt onder de categorie "verkeerde bezuiniging"
Gewoon de wissels van de scissor polariseren net als elke wissel. De sisser heeft 4 wissels en een kruis.
Elke wissel een draad aan het hartstuk en de twee staven aan de voet.
Op de website bij Handleidibgen vind je een aansluitschema hoe de scissor aangesloten dient te worden. In totaal heb je 6 relais nodig, 4 voor de wissels en 2 voor het kruis.
Groetjes
Re: Peco e383F
Beste Martin,
je begrijpt me verkeerd. De wissel is wel degelijk gepolariseerd.
Maar nu ik weerstanden ga meten blijkt dat er toch ergens een weerstand van 4 ohm in dat circuit zit. Dat hoort niet. Ergens is een slechte verbinding is mijn conclusie. Een weerstandsmeter liet zien dat mijn oorspronkelijke conclusie onjuist was. De weerstand zat niet tussen tong en hartstuk maar ergens anders in het circuit, bij het relais. Excuses.
groet, Bram
je begrijpt me verkeerd. De wissel is wel degelijk gepolariseerd.
Maar nu ik weerstanden ga meten blijkt dat er toch ergens een weerstand van 4 ohm in dat circuit zit. Dat hoort niet. Ergens is een slechte verbinding is mijn conclusie. Een weerstandsmeter liet zien dat mijn oorspronkelijke conclusie onjuist was. De weerstand zat niet tussen tong en hartstuk maar ergens anders in het circuit, bij het relais. Excuses.
groet, Bram